استفاده و نگهداری از جاپودری ماشین لباسشویی
نوشته شده توسط : emami

یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی، قسمت محفظه جاپودری ماشین است. جاپودری محلی برای ریختن انواع شوینده ها، اعم از پودر یا مایع لباسشویی و انواع نرم کننده ها می باشد. استفاده و نگهداری از جاپودری ماشین لباسشویی در بهبود عملکرد دستگاه نقش مهمی دارد. 

 با روشن شدن لباسشویی، آب مطابق با برنامه های ماشین لباسشویی وارد محفظه جای پودر شده و از این طریق مواد شوینده به داخل دیگ منتقل و عملیات شستشو آغاز می شود.

عدم آشنایی با نحوه عملکرد صحیح این قطعه موجب کاهش راندمان کلی عملیات شستشو و ایجاد مشکل برای دستگاه گردد. در ادامه این مقاله از سایت آی پی امداد ipemdad.com همراه ما باشید.

بخش های مختلف جا پودری در لباسشویی

این قطعه داخلی در بعضی از ماشین های لباسشویی ساده و دربرخی مدل ها دارای پیچیدگی هایی می باشد. هربخش به صورت اختصاصی به نوع خاصی از مواد شوینده اختصاص دارد. این تقسیم بندی در بعضی مدل ها دارای 3 بخش و مدل های دیگر دارای 4 بخش مجزا با کاربردهای متفاوت است.محفظه ها را صرفا" جهت توضیح به 4 بخش A-B-C-D نامگذاری می کنیم.

محفظه A

این محفظه محل ریختن پودر برای شستشوی مقدماتی و مرحله پیش شستشو می باشد. این قسمت با علامت " | " مشخص شده است. لازم به ذکر است، مقدار مواد شوینده درمرحله پیش شستشو یا مقدماتی دقیقا" نصف مرحله اصلی می باشد.

محفظه B

این قسمت محل ریختن پودرشستشوی اصلی می باشد. مشخصه این قسمت در دستگاه " || "، می باشد.

محفظه C

این محفظه مختص ریختن مواد نرم کننده در ماشین لباسشویی است.  مشخصه این قسمت  " * " می باشد.

محفظه D

این محفظه که تنها دربرخی از مدل های لباسشویی وجود دارد مخصوص افزودن نیل و انواع مواد رنگی می باشد.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات استفاده از محفظه جاپودری

  • درافزودن مواد به محفظه­ها همواره به نشان ماکزیمم (MAX) توجه داشته باشید. 
  • محفظه را دقیقا" به اندازه استاندارد پر کنید. این تصور که اگر پودر بیشتری بریزیم لباس ها تمیز تر خواهند شد، تصوری غلط است.
  • برای شستشوی انواع پرده ها و پارچه های مشبک و توری به دلیل تولید کف بیشتر حین شستشو، از مواد شوینده کمتری استفاده کنید.
  • درهربخش از محفظه، مواد شوینده متناسب با علامت را بریزید.

 پودر یا مایع لباسشویی؟

نسبت به نوع لباس ها ، شوینده مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی بهتر است برای البسه کثیف از پودرهای شستشو لباسشویی و پودرهای آنزیم دار استفاده شود. چنانچه البسه مد نظر خیلی کثیف است می توانید پودر شستشو را در محفظه سمت راست ریخته و برنامه پری‌ واش را انتخاب کنید.

اگر لباس هایتان خیلی کثیف نیستند و نیاز به شوینده قوی و لکه بر ندارند مایع لباسشویی می تواند گزینه بهتری باشد. مایع لباسشویی به دلیل عدم تجمع در محفظه، آسیب کمتری به قطعه جا پودری وارد می کند.  

 

نگهداری از محفظه جا پودری

پس از مدتی استفاده به دلیل انباشت مواد پودری و خشک شدن آن، احتمال انسداد خروجی های محفظه وجود دارد. بنابراین بهتر است نسبت به شستشوی محفظه اقدام نمایید تا از آسیب های بعدی به دستگاه جلوگیری شود.

برای این کار زمانی که ماشین لباسشویی را خاموش نموده و دوشاخه را خارج کرده اید اقدام نمایید. محفظه را تا انتها خارج نمایید. درداخل محفظه یک کلید شصتی وجود دارد با فشردن آن جاپودری از ماشین جدا می شود. قطعات را توسط فرچه و آب گرم شستشو داده، اسمبل و سپس درجای خود قرار دهید.

نکته پایانی :

نگهداری از ماشین لباسشویی و قطعات جانبی آن می تواند درعملکرد بهینه دستگاه و طول عمر آن بسیار موثر باشد. با رعایت اصول ذکر شده مطمئنا" دستگاه  شما از سرویس های دوره ای و تعمیرات جزئی و کلی بی نیاز خواهد شد.

در بعضی از مدل ها جا پودری به راحتی خارج میشود در این حالت به جای اهرم دو عدد خار کوچکی دارند که با کمی فشار به سمت بالا و کمی سرعت  خارج می شوند.

برخی دیگر از جا پودری ها به حالت چرخش ۹۰درجه به سمت بیرون باز می شوند.بع از خارج کردن قسمت های نرم کننده و…با کمی فشار در جهت بالا از سمت راست،جاپودری خارج می شود.برای جازدن مجدد جاپودری باید شیار های لبه جا پودری بر روی شیاری که روی درب جا پودری هست قرار بگیرد.

نحوه تمیز کردن جاپودری

به دلیل استفاده مکرر از لباسشویی و گذشت زمان مقداری پودر و شوینده داخل جا پودری باقی می‌ماند و باعث مسدود شدن مجرا ،گرفتگی و نرسیدن پودر به دیگ لباسشویی می‌شوند.
این رسوبات همچنین باعث ایجاد بوی بد داخل جاپودری و لباسشویی می‌شوند.


بعد از خارج کردن جاپودری بهتر است آن برای حداقل ۳۰دقیقه داخل صابون و آب ولرم قرار دهید و به کمک به مسواک یا فرچه تمامی قسمت های جا پودری را بشویید.
تمام قطعات را آبکشی کنید و بعد از خشک شدن کامل و تمیز کردن محفظه جا پودری دوباره آن را داخل لباسشویی قرار دهید.

روبراه سرویس با داشتن سالها تجربه در زمینه خدمات تخصصی لوازم خانگی در کشور بهمراه ده ها سرویسکار متخصص، مجرب و کار آزموده در کنار هم میهنان عزیز می باشد که در سریع ترین زمان ممکن و منصفانه ترین هزینه حتی در تعطیلات نیز نسبت به رفع هود آشپزخانه شما اقدامات لازم را انجام دهند.

 





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: